Langkah Tercipta

Dalam kita melangkah terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk menangis.. peritnya terasa.. tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata tika itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah-langkah yang tersasar dari keikhlasan dan semoga kita tabah dan ditetapkan iman. Disebalik kepayahan, disitulah kekuatan..

Menarik??? Jom Baca!!!

Sunday, February 6, 2011

Akhwat Sejati..

Akhwat Sejati..

Bukanlah dilihat dari wajahnya yang manis dan menawan tetapi daripada kasih sayangnya pada saudaranya dan orang disekitarnya. Pantang baginya membuka aurat dan mempamerkan kepada sesiapa pun kecuali kepada mahramnya. Dia sentiasa menguatkan iltizam dan azamnya dalam berghaddul basar (menundukkan pandangan) dan menjaga kemuliaan diri, keluarga serta agamanya.

Akhwat sejati..

Bukanlah dilihat daripada suaranyan yang lembut dan mempesona, tetapi daripada lembut dan tegasnya tutur dalam mengatakan kebenaran. Dia yang menjaga lisan daripada ghibah. Pantang baginya membuka aib saudaranya. Dia memahami dan merasakan betul bahawa Allah sentiasa mengawasi segala tindak tanduknya.




Fi Qalbi 'Amik : moga2 ini menjadi peringatan buat diri kita bersama. Andai yang penulis ini salah dan lalai, tegurlah daku. Wahai sahabat..sesungguhnya aku menyayangi mu kerana Allah.. Ini sahajalah yang mampu ku berikan buatmu. Tiada hadiah yang besar, hebat dan mahal. Tiada kad ucapan atau mesej yang berbunga. Moga2 ini bermanfaat buat diriku dan dirimu..

No comments:

Post a Comment