Langkah Tercipta

Dalam kita melangkah terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk menangis.. peritnya terasa.. tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata tika itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah-langkah yang tersasar dari keikhlasan dan semoga kita tabah dan ditetapkan iman. Disebalik kepayahan, disitulah kekuatan..

Menarik??? Jom Baca!!!

Saturday, July 31, 2010

:: Aku di Umar ::

to all bacht SPM 2010 -all the best for exam!!

Assalamaualaikum..Alhamdulillah wa syukurillah.. Ya!! post kali nie nak cerita sikit kehidupan aku di sekolah.. Beberapa minggu yang lepas.. sekali lagi, streaming kelas untuk tahun nie diadakan.. Alhamdulillah.. Jangkaan aku tepat sekali. Aku ditaqdirkan untuk masuk ke kelas Senawi 2 Umar Al-Khattab.. Hakikatnya orang selalu panggil 2 Omar.. Tapi aku lebih gemar dan suka menulis nama kelas aku begini. Aku telah diturunkan kelas dari kelas Senawi 2 Abu Bakr As-Siddiq (kelas ber'air-cond). Aku lebih suka hidup sederhana.. penat untuk ditarget.. haha.. dan aku melihat perubahan dalam diri aku.. kalau selalunya di kelas abu bakr itu (environment macam kat overseas), akulah antara pelajar yg sering dic0p tidur, kini di Umar, aku amat jarang untuk tidur.. dan itulah hikmahnya aku diturunkan kelas.. bak kata Ustaz Mohammed, dapat air-cond semula jadi duduk di kelas Senawi 2 Umar Al-Khattab. Aku suka duduk di kelas itu, tetapi biasalah, banyak perubahan suasana. Kalau di kelas AB aku boleh buat ape yang aku suka, tapi di Umar, aku sedar, aku masih baru dan ramai Ar-Rijal. Jadi ianya terbatas. Actually, sedikit suasana yang aku kurang selesa di kelas Umar itu aku pendamkan dulu walaupun aku telah panjangkan hajat dan masalah itu kepada Rais Al-Fasl, nampaknya macam tiada tindakan. Maybe lepas nie masing2 dah x duduk di kelas kot.. Peperiksaan je lepas nie.( pre-trial, trial dan SPM) xtau la, kalau kembali ke fitrah semula. x kesah la.. Moga sahabat batch SPM 2010 dapat buat yang terbaik untuk tahun ini dan apa yang dilakukan dalam hidup masing-masing.

No comments:

Post a Comment