Langkah Tercipta

Dalam kita melangkah terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk menangis.. peritnya terasa.. tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata tika itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah-langkah yang tersasar dari keikhlasan dan semoga kita tabah dan ditetapkan iman. Disebalik kepayahan, disitulah kekuatan..

Menarik??? Jom Baca!!!

Friday, October 1, 2010

~Cerita Hati~

Assalamualaikum.. alhamdulillah.. sedar tak sedar hanya tinggal kurang dua bulan lagi ana dan sahabat2 akan menghadapi SPM 2010, dengan keputusan yang biasa-biasa saja (3A- 3B+ 1C+ dan 3c dan menduduki tangga ke38/109..agak kurang memuaskan) ana cuba untuk mencapai yang terbaik.. Saat sahabat2 sibuk mengisi borang MATRIK, ana masih memikirkan untuk merangka peta kehidupan yang bakal ana hadapi.. Allah Ya Bari, yang menentukan segalanya, Hanya Dia saja yang tahu mana yang terbaik untuk diri ana, dan ana hanya merancang, Kau saja yang menentukan.. Firman Allah, "boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia adalah yang terbaik buat kamu, boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia buruk pada kamu." Ya! Pastinya ana akan sentiasa cuba yang terbaik dan menerima ketentuannya..

Sedikit cerita hati ingin dikongsi bersama. beberapa hari yang lepas, langit yang selama ini cerah sentiasa akhirnya hujan turun dengan lebat, pada mulanya agak renyai, akhirnya lebat pada malam hari.. ya! hidup tidak selalunya indah.. Merasakan hati ini bergetar dan goyah saat menghadapi kesukatan itu, di saat sehari diri diperkata, menyebabkan awan tidak mampu menampung lagi air yang sudah memenuhinya. ianya bukan hujan biasa, namun hujan bermakna. takut dijauhkan dari Sang Pencipta, takut dijauhkan dari ibadah khusyuk, takut diganggu dalam melakukan sesuatu. Ya! hati itu agak sukar untuk dijaga apatah lagi dipelihara.. bahkan memulihara belum mampu untuk membebaskannya dari belenggu kemaksiatan duniawi melainkan hanya dengan taubat.. akhirnya, hujan itu reda, segalanya telah dilepaskan dan diluahkan.. Ya Allah, sahabat2ku adalah sebagai makhluk yang menjadi penghubung antara hambamu kepada Mu , Ya Rabbal A'lamin..

Menangislah Dibahuku - by Firdaus

Kau datang padaku seperti biasa
Kusambut bahagia dengan tangan terbuka
Kau balas dengan senyum seadanya
Kutahu ada sesuatu yang berbeza
Kau hanya diam seribu bahasa
Hanya matamu yang cuba berbicara
Bahwa saat ini hatimu terluka
Kau tahu ku ada di sini untukmu
Mencuba tak berkedip menahan tegar di hujung mata
Hingga kau pun tak kuasa, berderailah air mata
Dalam pelukku kau curahkan semua
Menangislah …Kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
Lalu untuk apa air mata telah dicipta
Bukan hanya bahagia yang ada di dunia
Menangislah …Di bahuku kau berikanku kepercayaan
Bahwa laramu adalah haru biruku
Kerna aku adalah sahabatmu
Menangislah … (dibahuku ku disini untukmu)
Menangislah … (dibahuku kerna ku sahabatmu)
Wallahu Taala A'lam

No comments:

Post a Comment