Langkah Tercipta

Dalam kita melangkah terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk menangis.. peritnya terasa.. tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata tika itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah-langkah yang tersasar dari keikhlasan dan semoga kita tabah dan ditetapkan iman. Disebalik kepayahan, disitulah kekuatan..

Menarik??? Jom Baca!!!

Tuesday, January 4, 2011

Kenali mereka...

Memori indah, barisan pendokong Pementasan Konserto Terakhir daripada kalangan Senawi 2 Abu Bakr (lama).

Salam Ukhuwwah, salam sayang, salam rindu buat teman-teman semua. Kali ini ana akan menceritakan tentang sahabat-sahabat seperjuangan yang lain pula. Jika sebelum ini, Khadijah, kali ini, kita akan mengenali A'inaa pula.

A'inaa :
















-Nur A'inaa binti Muhammad Diah (Ainaa, Na, Nur Syifa')
-tinggal di Sg Buloh, Selangor.
-Lahir pada bulan APRIL, 93.
-Masuk ke Maahad pada 16 Januari (sama seperti yang lain.)
-Pernah memegang jawatan sebagai seorang BPP selama 3 tahun (semenjak e'dadi 3), Penolong Ketua Umum 2010, Exco Sponsor dan Perhubungan Luar The Plight of Palestine (TPOP), BADAR dan beberapa jawatan lain.
-Seorang yang sangat tegas, pandai, bertanggungjawab, garang (hehehe), amat pantang jika namanya tersalah dan amat teliti dan pentingkan kesempurnaan.
-Pengalaman manis bersama antaranya : pergi ke lawatan Perak 2007, bersama-sama berjuang membuat program TPOP dan menyiapkan artikel BADAR dan cepat gaduh cepat baik bersama penulis :-) dan yang utama, bersama-sama pulang menaiki KTM setiap kali balik dari asrama.
-Pandangan penulis terhadap A'inaa : seorang yang sangat mementingkan persahabatan dan sangat teliti terhadap kerja yang dibuat, agak garang, sangat pandai dan professional dan sangat baik hati. Keep it up my friend!!!

Next is...

Aqilah :


-Aqilah binti Mohd Fuad (aQill, Qila, Killer, aKu MenCari KasihNya)
-tinggal di Shah Alam, Selangor.
-lahir pada bulan DISEMBER, 93.
-Masuk ke Maahad pada 16 Januari (sama seperti yang lain.)
- Pernah memegang jawatan sebagai penolong ketua kebersihan kelas, seorang Naqibah, Penolng ketua Kadet Pertahanan Awam (KPA), Exco Promosi dan Publisiti The Plight of Palestine (TPOP).
-bercita-cita menjadi kaunselor yang hebat.
-seorang yang sangat kreatif, kelakar, agak bising dan sangat memahami, pemurah, suka memasak dan sensitif.
-Pengalaman manis bersama antaranya :tinggal di tingkat 3 dan bersebelahan dorm selama 4 tahun, sama-sama AJK Dewan Ibn Sina ketika E'dadi 2 dan 3, membuat kerja-kerja jahat ketika e'dadi 2 dan 3 (rahsia), bersama-sama menjayakan program TPOP.
-Pandangan penulis terhadap Aqilah : sangat memahami, banyak menyimpan rahsia semua orang, agak bising serta peramah, boleh masuk dengan segala jenis manusia, dan sangat baik hati dan pemurah, kita kawan kan...

Ba'da...

Izyan :

-Nur Izyan Syahirah binti Mohammad Jeffree (izyan, yan)
-tinggal di Shah Alam, Selangor.
-Lahir pada bulan MAC, 93
-Masuk ke Maahad pada 16 Januari (sama seperti yang lain.)
-Penah memegang jawatan sebagai penolong ketua keceriaan, ketua dorm, AJK kebersihan aspuri dan lain-lain jawatan.
-Seorang yang sangat sempoi, kelakar, baik hati, sensitif.
-pengalaman manis bersama antaranya : tinggal di tingkat 3 dan bersebelahan dorm selama 4 tahun, bersama-sama menjadi sahabat baik dan berkongsi rahsia suka dan duka terutama ketika e'dadi 2 dan 3 serta senawi 1 dan bersama merancang serta melakukan aktiviti jahat bersama Aqilah ketika e'dadi 2 dan 3..
-Pandangan penulis terhadap Izyan : sangat best berkawan dengannya, sangat baik, banyak memori bersama, sangat suka berkawan ngan kau, yan. Your the best!!!

memori bersama ketika program KISS (pic agak besar, x nampak semua)

No comments:

Post a Comment