Langkah Tercipta

Dalam kita melangkah terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk menangis.. peritnya terasa.. tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata tika itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah-langkah yang tersasar dari keikhlasan dan semoga kita tabah dan ditetapkan iman. Disebalik kepayahan, disitulah kekuatan..

Menarik??? Jom Baca!!!

Sunday, February 24, 2013

Ingat tanda Cinta




Bismillah alhamdulillah. Kelab PERKIM UUM telah membuka tirai semester ke 2 sesi 2012/2013 ini dengan sebuah forum bicara siswa sempena Maulidur Rasul dengan tajuk 'Ingat tanda Cinta'. 
Melihat kepada poster ini, aku secara peribadi mengkagumi kecantikan poster ini. Aku pasti ramai juga merasakan begitu. Mungkin juga kawan2 merasakan poster mereka atau poster kampus mereka ada yang lebih baik. Namun, aku tetap kagumi kecantikan poster ini dari sudut melihat perubahan yang amat baik kepada kelab perkim uum dalam usaha untuk menarik minat mahasiswa uum untuk menghadiri majlis ilmu. Tarikan poster ini dibuktikan dengan kehadiran seramai 400++ orang peserta berdaftar tidak termasuk yang tidak berdaftar. 
Alunan asma' ul husna pembuka program

Khusyuk. Kepadatan tidak menghalang.

Tetap setia mendengar hingga ke akhir.

Namun, aku bukan saja ingin mengatakan dari sudut kecantikan poster tersebut saja, namun aku juga melihat bahawa betapa hausnya mahasiswa UUM dengan majlis ilmu yang membina. Mereka sanggup datang demi menghadiri majlis ilmu apatah lagi yang membincangkan tentang Rasulullah sollallahu alaihi wasallam. Sehingga terdapat beberapa orang yang lewat hadir sanggup berdiri di pintu belakang akibat kepenuhan yang  teramat sangat di dalam dewan Pusat Islam tersebut. Mereka lelaki dan dari awal hingga akhir mereka berdiri. Tidak ketinggalan mereka (lelaki dan perempuan) yang hanya duduk dilantai, ditangga, tak lupa di luar akibat kerusi yang ada sudah dipenuhi oleh mahasiswa UUM yang turut cintakan ilmu dan Rasulullah sollallahu alaihi wasallam.


Barisan ahli panel.




 Betapa umat yang dirindui oleh nabi ini semakin hari semakin sedar dan tahu serta menginginkan ilmu-ilmu mengisi jiwa mereka. Alhamdulillah. Sedikit gambar (sumber : FB perkim uum)

Sungguh celoteh saudara Azry, Pengerusi Kelab Pengucapan Umum

Orang kuat PERKIM UUM, Naib Pengerusi 1 dan Setiausaha Pusat

Terbaik~


"Ingat Tanda Cinta.. Sebelum Cinta pasti ada Rindu."
"Berakhlaklah dengan akhlak Rasulullah Sollallahu Alaihi Wasallam"
-Saudara Syubhana Mufti, Timb. Pengerusi PERKIM UUM- 

"Ingat tanda Cinta. Ingat, Cinta, Rindu, Tak sah kalau tak ada pengorbanan"
"Jangan jadikan AKADEMIK FITNAH kepada ISLAM.!"
- Saudara Hafizul, Exco Tarbiyah dan Dakwah SAHAM (sahabat masjid)-

"Kita mesti pernah merasai bagaimana rindunya pada keluarga ketika tidak dapat pulang ke rumah dengan aktiviti kampus"
"Setiap yang kita lakukan niatlah ibadah kerana Allah"
- Saudara Zawawi, Pengerusi kelab PERKIM UUM-



Perkim dah ada twitter .. Jom Follow!



Allahummasolli ala saidina muhammad. Sollu alan Nabi..

-selesai sudah TOT Soff  kepimpinan PERKIM 2012/2013. 
Bermula sebuah perjalanan yang baru, menguji setiap jiwa, masa, raga. 
Allah, sempurnakan langkah ku. Ameen-

No comments:

Post a Comment